onsdag 25. mars 2009

bruk av digitale medier og uttstyr/ tirsdag 24.03.09.

I barnehagen der hvor jeg jobber spurte jeg om barna her har noe erfaring om det med ditigale medier og uttstyr, svaret var nei vi får ikke brukt data i barnehagen fordi foreldre ikke ønsker det, siden barna spiller og bruker data hjemme utenom barnehagen, derfor bruker de det ikke bevist, men om det skulle vært sånn så kunne vi ha brukt det, men det som er flott er at barna får lov til å bruke kamera som fotoaparatt og filmkamera, det har ikke være så mye bruk av de nå men vi kommer til og gjøre det fremover fordi noen barn er interessert i og bruke det, i går så hadde et barn med filmkamera og da fikk hun lov til og bruke det helt selv, vi gikk ut og noen barn stod på snowbord og andre akte de var kjepme flinke og det ble en supervideo av det, barnet var kjempe flink til og filme og hun viste hvordan mann slår den på og av zomme osv.. det var en bra opplevelse i går og at jeg og barna lagde påskekyllinger med forskjellige uttsryt og ettervert vi ble ferdig samlet alle barna seg i ring og ventet på at bursdags barnet skal komme og starte feiringen, vi sang for hun og lekte lek som hun valgte selv, leken het "hvem er borte " vi tenkte 6 lys og spiste is, alle barna fikk lov til og lage en tegning for hun og skrive til hvem den skal til og fra hvem. Etter det spsite vi og gikk ut, alle barna fikk lov til og leke som de ville, mens jeg gikk rundt og passet på og holdt litt oversikt på hva de gjør og var litt med på leken deres. klokken 3 dro de voksene så jeg ble igjen men 9 barn og spiste frukt med en annen avdelig, det var litt venskelig og holde oversikt da, men en bra opplevelse og at jeg gikk rundt og var etter barna. Bara gir deg alltid en kjempe opplevelse slev om du noen ganger ikke er helt i form, men du tar det sammen og klarer det sammen med de.

Ingen kommentarer: