onsdag 21. januar 2009

4dager utplassering!

Utplassering uke 3 der vi skulle være i fire dager har gått veldig fort og jeg selv har hatt en kjempe bra opplevelse både med barna og de ansatte der, på tirsdag hadde vi tur dag som alle tirsdager, vi var oppe på solvangsskogen, der vi får barna til å være ute i naturen og få de til og gjøre akkurat hva de vil og ha en bra opplevelse der, etter at barna fikk gjøre det som de ville, dro vi opp til en kjempe gammelt hus som var rund 100 år gammel, mannen som bodde i det gammle huset gjorde alt selv opp i skogen , han dusjet ute, han hadde toalettet ute, han lagde maten ute spiste ute osv.. barna synes det var kjempe spenende og de fikk spurt veldig mye om det som hadde skjedd rundt det gammle huset, da mannen bodde der alene i 94 år. Onsdagen gikk veldig fort, jeg kom til barnehagen og fikk beskjed om at vi skulle på skøyter der hvor jeg fikk en gutt på 4 år stå på skøyter han ble veldig glad og hadde en kjempe bra opplevelse på det og han takket mye og jeg følte meg veldig bra etter det siden jeg gjorde han til å smile til slutt. Jeg synes at de jobber veldig mye med det og være ute i naturen og det med fysisk aktviteter, barna er kjempe aktive og de liker og gjøre ting som blir gjort ute og selve aktiviteten vi velger at de skal gjøre. ut i fra det vi gjør der har jeg valgt og fullføre på min måte det med naturen og friluftsliv der hvor jeg skal ta med barna på tur og fortelle dem og friluftsliv og selve naturen og jeg skal snakke litt med barna om vinter og andre ting jeg ikke har tenkt på enda, jeg tror det kommer til å bli kjempe spenende.

1 kommentar:

Anette sa...

Hei Vjosa

Så bra at du har hatt fine dager i barnehagen :-)

Så spennende tur dere hadde da... fikk møte en mann som fortalte hvordan det var å bo i det gamle huset i skogen.

Spennende tema du har valgt å fordype deg i...natur og friluftsliv. Det passer jo veldig godt med det de jobber med ved din avdeling :-) Her kan du nok få mange gode ideer og tips av dine kollegaer.

Lykke til videre!